Jak nakupovat
Zde jsou pravidla pro nákup, chcete-li nakupovat zboží prostřednictvím našeho e-shopu.
1. Jak se orientovat v nabídce
Na panelu "Kategorie" si vyberte obor, který vás zajímá, nebo projděte všechny obory a seznamte se s celou nabídkou.
Nabídka obsahuje kategorie související s pěstováním rostlin na zahradě i v domácích podmínkách. Jedná se tedy o různé rostliny, chemické prostředky (hnojiva, stimulátory, případně substráty) a jiné zboží, např. květináče. Nabídka se bude dále rozšiřovat.
Po kliknutí na danou kategorii nebo podkategorii zboží se v hlavním poli zobrazí seznam zboží zařazeného do této kategorie. Pokud je počet výrobků v dané kategorii větší, rozděluje se nabídka do několika stránek. Nabídku v dané kategorii lze řadit podle ceny, názvu, data vložení nebo data aktualizace - způsob řazení lze zadat nahoře nad seznamem zboží. Vpravo nahoře lze měnit způsob zobrazení zboží: zboží se zobrazuje v podobě galerie (čtverečky s obrázky vedle sebe), přehledu (obrázky s názvem a popisem pod sebou) nebo seznamu (názvy a popisy bez obrázků pod sebou).
Zboží reprezentuje vždy jeho název, v galerii a přehledu navíc fotografie, v přehledu a seznamu navíc i popis.
Kliknutím na fotografii nebo název zboží se dostanete do "Detailu zboží".
2. Jak vkládat zboží do košíku
Chcete-li nakupovat, najděte si pod příslušnou kategorií požadované zboží.
• Nakupovat (vkládat do košíku) můžete z "Detailu" zboží. V detailu vpravo dole je umístěn textový box, v němž je uvedena cena zboží a políčko pro zadání počtu kusů, které chcete objednat. Do políčka zadejte počet objednávaných kusů.
• Rezervace zboží, které není momentálně skladem.
Některé zboží (rostliny) je k dispozici pouze v určitém období roku, ale objednávat ho lze celoročně. Pokud si vyberete takové zboží, vypíše se vám v textovém boxu v detailu informace o rezervaci a odkdy může být zboží k dispozici. Pokud si takové zboží objednáte, uloží se do "košíku Rezervace" a následně bude odděleno od zboží, které je k dispozici hned.
• Výběr zboží potvrdíte kliknutím na ikonku košíku (Přidat zboží do nákupního košíku), případně "košíku Rezervace". Poté se vám zobrazí okno "Stav nákupního košíku" a v něm počet kusů všeho zboží v košíku (obou košících) a celková cena za zboží uložené v košíku (košících).
Pokud objednáte více kusů některého zboží než je k dispozici k prodeji, zboží se do košíku nevloží a objeví se následující upozornění, které kupujícímu oznamuje, jaký je maximální počet kusů, které může objednat:
"Zboží se do košíku nevložilo. Upravte počet kusů k objednání. K dispozici pouze xx ks." Pak se musíte vrátit do detailu zboží, upravit počet kusů objednávaného zboží a opět kliknout na ikonku košíku.
• Máte-li otevřené okno "Stav nákupního košíku", máte 3 možnosti volby:
Pokud kliknete na "Zobrazit nákupní košík", zobrazí se vám obsah nákupního košíku s obrázky, názvy, cenou a krátkým popisem zboží.
Pokud kliknete na "Vytvořit objednávku", zobrazí se vám úvodní část objednávky a můžete začít vyplňovat objednávku.
Pokud kliknete na "Pokračovat v nákupu", vrátíte se k vybírání zboží. K pokračování ve výběru zboží se můžete vrátit i zavřením okna (kliknutím na x vpravo nahoře nebo kliknutím mimo okno do plochy).
S každým dalším vybraným zbožím se dostanete k informacím o obsahu košíku. Košík si můžete kdykoli nechat zobrazit kliknutím na ikonku nákupního košíku úplně vpravo nahoře na zeleném pruhu (pokud je v něm zboží, košík červeně bliká).
3. Úprava zboží v košíku
Do košíku se automaticky dostanete po každém vložení zboží do košíku, pokud následně zvolíte "Zobrazit nákupní košík" nebo když si úplně vpravo nahoře na zeleném pruhu kliknete na ikonu nákupního košíku.
V košíku se zobrazuje všechno vložené zboží (název, foto, krátký popis, počet objednaných kusů a cena s DPH za 1 kus). Zároveň je vyčíslena celková cena za zboží. U každého zboží nyní ještě můžete změnit počet kusů nebo zboží zcela odstranit z košíku (pomocí tlačítek vpravo u každého zboží v košíku). Po úpravě počtu kusů je potřeba kliknout na tlačítko "Přepočítat množství", aby se správně vyčíslila (přepočítala) celková cena za zboží.
• Pokud objednáte více kusů některého zboží než je k dispozici k prodeji, objeví se upozornění "Počet kusů k objednání xx", které vám oznamuje, jaký je maximální počet kusů, které můžete zadat. Dokud neupravíte správně počet kusů, nemůžete postoupit k objednávce.
• Pokud máte v košíku všechno požadované zboží, můžete přejít dál k vytvoření objednávky kliknutím na tlačítko "Vytvořit objednávku" umístěné dole.
• Pokud nyní chcete smazat celý obsah košíku, kliknete na tlačítko "Smazat košík" umístěné dole.
• Pokud se vám zobrazují oba košíky, tj. máte objednáno zboží k okamžitému odběru i k rezervaci, obsah v obou košících upravujete stejně.
• Pokud chcete smazat celý obsah jen jednoho ze dvou košíků, kliknete na "Smazat nákupní košík Objednávka" nebo "Smazat nákupní košík Rezervace".
4. Jak vytvořit objednávku
K objednávce lze přejít přímo z košíku nebo z dialogového okna "Stav nákupního košíku" kliknutím na "Vytvořit objednávku".
Objednávka je rozdělena do 3 kroků. Průběh objednávky můžete sledovat nahoře.
• 1. krok - adresa.
Zde se do tabulky vyplňují kontaktní údaje, které slouží k vybavení prodeje vybraného zboží. Údaje označené hvězdičkou jsou povinné. Zboží bude dodáno na vyplněnou adresu ve fakturačních údajích, pokud neuvedete jinou dodací adresu. Pokud budete požadovat fakturu, budou údaje fakturační adresy použity ve faktuře. Pro rychlou komunikaci nám vyplníte ještě kontaktní údaje - telefon a e-mail (slouží při dopravě). Po vyplnění postoupíte k druhému kroku objednávky tlačítkem Pokračovat. Tlačítkem Zpět se dostanete zpět do košíku.
• 2. krok - doprava a způsob platby.
Zde volíte způsob dopravy a platby.
- Doprava: PPL kurýrní služba, případně osobní odběr.
- Způsob platby: Volíte z možností Dobírka, Platba předem na fakturu a platba Hotově při předání. Podle předem zvolené dopravy se zobrazí možnosti platby a cena za dopravu.
- Dobírka: Při volbě Dobírka se zboží zasílá na dobírku, kupující dostává zboží bezprostředně po zaplacení.
- Platba předem na fakturu: Při platbě předem je kupujícímu zasláno číslo účtu a variabilní symbol. Po zaplacení se odesílá doporučeně zboží spolu s fakturou s daným variabilním symbolem.
- Platba hotově při osobním předání zboží - je možná po individuální domluvě.
(Podle zadaných podmínek se ve 3. kroku vypočítá celková cena, kterou při zadaném způsobu platby a dopravy zákazník zaplatí. Konkrétní ceny jsou závislé na cenách dopravců.)
- Kolonka "Slevový kupon" slouží zákazníkovi k zadání kódu slevy, pokud zákazník slevový kód obdrží, např. jako odměnu za velký objem objednávky. (Pokud je zadán slevový kupón, sleva se vypíše ve 3. kroku objednávky.)
- Textový box "Komentář zákazníka k objednávce" je prostor pro zprávu, požadavek zákazníka, např. pozdržet zaslání, nebo zaslat do určitého data nebo v určitý den apod. podle požadavku zákazníka.
Na této stránce objednávky si můžete zakliknout zasílání novinek na svou e-mailovou adresu.
Ve druhém kroku objednávky se jedná pouze o zboží, které je aktuálně k dispozici a bude se dodávat hned, tj. platbu za něj a jeho dopravu. U rezervovaného zboží se doprava v tento okamžik neurčuje, protože se bude zasílat později.
• 3. krok - dokončení
Ve třetím kroku je zobrazena rekapitulace celé objednávky, cena za zboží, cena za dopravu, celková cena k zaplacení, způsob platby a dopravy a adresa a kontakty pro dodání zboží.
Zde je možnost zkontrolovat všechny údaje před odesláním objednávky. Pokud některé údaje nesouhlasí, vraťte se tlačítkem "Zpět" do předchozího kroku a údaje změňte, nebo se můžete vrátit přímo do sekce "nákupní košík", "kontakt" nebo "doprava".
Ve třetím kroku se opět zobrazí oba košíky, ale u košíku Rezervace není vyčíslena cena za dopravu a celá objednávka rezervovaného zboží se bude řešit až v době vhodné pro dodání - dohodou mezi zákazníkem a prodejcem.
Objednávku s konečnou platností odešlete tlačítkem "Odeslat objednávku".
Dle zákona má zákazník možnost ve lhůtě 14 dnů zboží vrátit, pokud nebylo již použité nebo poškozené.